«انَّ لِلحُسَینِ مُحَبَّة مَکنونَة فی قُلوب المُؤمِنین»
«انَّ لِلحُسَینِ مُحَبَّة مَکنونَة فی قُلوب المُؤمِنین»

«انَّ لِلحُسَینِ مُحَبَّة مَکنونَة فی قُلوب المُؤمِنین»

#شبهه #شفا #تربت #امام_حسین_علیه_السلام

#شبهه #شفا

#تربت #امام_حسین_علیه_السلام

شبهه:

در سال های اخیر بعضاً از جانب وهابیت و اهل تسنن شبهه ای مطرح می شود:

«با توجه به اعتقاد شیعه در مورد شفا بخش بودن تربت امام حسین علیه السلام، چرا برای رفع بیماری هایشان به دکتر و بیمارستان ها مراجعه می کنند؟ و از تربت امام حسین برای بهبودی بیماری استفاده نمی نمایند؟»

اسخ نقضی (قسمت اول):

چگونه شبهه کنندگان چنین اشکالات بی اساسی را مطرح می نمایند، در حالیکه آنان روایات متعددی از پیامبر اکرم در رابطه با شفا بخش بودن برخی از اشیاء برای رفع هر گونه بیماری و مریضی ها نقل نمودند و بدان معتقد شدند. به یک نمونه از آن اشاره می نماییم:

روایات متعددی در کتب اهل تسنن وجود دارد که پیامبر اکرم «آب زمزم» را موجب شفا از هر گونه بیماری معرفی نمودند.

در کتاب «صحیح الترغیب و الترهیب، ج۲، ص۴۰» در روایتی معتبر از ابوذر نقل شده است که پیامبر اکرم در رابطه با «آب زمزم» فرمودند:

«زمزمُ طَعَامُ طُعْمٍ، وَشِفَاءُ سُقْمٍ»

ترجمه: «زمزم غذایی برای گرسنه و شفای بیماری است».

مولوی «تاجی گله داری» از علمای اهل تسنن ایران در ذیل این حدیث می نویسد:

«لفظ حدیث «شفاء سقم» شفای بیماری است. هر بیماری را شامل می شود».

 (زمزم آب شفا بخش، ص۳۷)

جالب اینجاست که علمای اهل تسنن در طول تاریخ داستان های زیادی از شفا بخش بودن «آب زمزم» نقل نمودند. مثلاً «ابن قیم» از بزرگان اهل تسنن در این رابطه می نویسد:

«همانا من و دیگران از استشفاء با آب زمزم امور شگفت انگیزی را تجربه نموده ایم. و [من] برای بیماری های مختلفی از آب زمزم طلب شفا نمودم و به اذن خدا شفا یافته ام».

 (زاد المعاد، ج۴، ص۳۶۱)

سوال

با توجه به شفا بخش بودن آب زمزم، چرا اهل تسنن و وهابیت برای درمان و بهبودی بیماری هایشان به پزشک و بیمارستان ها مراجعه می کنند؟ بلکه برای رفع بیماری در خانه هایشان بنشینند و از آب زمزم بنوشند.

ادامه دارد...

مشکات هدایت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.